Onderwijs
- We gaan in groep 3 en 4 met een nieuwe rekenmethode ‘Pluspunt’ werken.
- Groep 1 en 2 werkt met een digitaal keuzebord. Dit is de voorloper van de dag- en weektaak die in hogere groepen wordt gebruikt
- Voor Taalonderwijs gaan we op zoek naar een methode
- Voor Techniekonderwijs zijn werkkaarten ontworpen en we zijn in de afrondende fase wat betreft de inrichting van een techniekkast.
- We doen onderzoek naar de invulling van Wereldoriëntatie. Gaan we de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde en biologie, apart geven of wordt dat een vakoverstijgende methode.
- Het beleidsplan voor meer-presterende kinderen wordt voltooid en er worden materialen voor deze doelgroep aangeschaft.
- Analyseren en verbeteren van de leerresultaten heeft steeds onze aandacht en staat 4x per jaar op de agenda.
- Elk kind heeft een eigen portfolio. We oriënteren ons op uitbreiding hiervan.
Identiteit
- Het team vergadert dit schooljaar tweemaal over de inhoud van de lessen levensbeschouwing. Hierin worden wij begeleid door een identiteitsbegeleider van Aves, Alexandra Bronsveld.
- Een Kind in de Kerkviering voorbereiden op een zondagmorgen evt. samen met Sjaloom.
Communicatie
- Invoeren van nieuw beleid leerkracht-ouder-kind-gesprekken t.a.v. rapporten, resultaten en welbevinden.
- Nieuwe website in de lucht paulusschool.aves.nl
Organisatie
- Samen met de Medezeggenschapsraden onderzoek doen naar ‘Andere schooltijden’.
- Voorbereiding en afstemming op het werken en samenleven onder een dak in Het Klavier.
- Inrichten nieuwe school in Het Klavier.
- Opleveren ‘oude’ gebouw
- Verhuizen
Scholing Team
- Ingeslagen weg m.b.t. Snappet(rekenonderwijs 5 t/m 8) doorvoeren. Externe professional uitnodigen voor bijscholing teamleden.
- We laten ons voorlichten door Kentalisover het onderwijsaanbod aan kinderen met een taalachterstand.
- Het team volgt samen met het team van Sjaloomeen scholing van 4 middagen over ‘Teach like a Champion’ en ‘Doordacht Passend Lesmodel’.
- Dinsdag 6 april volgt het team de laatste scholingsdagvan de Kanjertraining. We zijn dan licentie C gecertificeerd.
- Naast de teamscholing volgen de leerkrachten individueel nog workshops en cursussen van de Avesacademie. Er is gekozen voor: kindgesprekken, jaarlijkse scholing Bedrijfshulpverlening, met sprongen vooruit(rekenen), verdieping in rekenproblematiek, de relatie tussen taal en gedrag en eerst bewegen dan leren.